That Dramatique Moment... Feat. S.I.S...


What the hell is S.I.S?? Yep... That is SHIT I SAYS... Luahan perasaan aku la kiranya...
Tapi aku sedaya upaya cuba buat in sarcastic way... Supaya member-member yang guna AKAL je boleh faham...
Kalau aku ni Goku... Tak perlu cakap banyak... KAME KAME HA je terus...
 'Berdepan dengan komen, saingan, dan tekanan ada kalanya membuatkan aku tak senang duduk. Bukan aku tak dapat terima kenyataan, semuanya bagaikan sesuatu yang di luar jangkaan. Reaksi aku?? Bersikap terbuka, optimis and positif (atau bahasa murninya: don’t give a fuck, don’t give a shit).
Dari satu sudut, aku sedar terlalu banyak perkara yang aku kena perbaiki dan pertingkatkan. Tidak bermakna kita sebagai PELOPOR… kita adalah yang TERBAIK!!! Pandanganm pendapat, dan kritikan…. Kita perlu selaraskan dengan RASIONAL. Guna akal, jangan nak pakai hentam EMOSI je… Bagi aku, “CUITAN” itu perlu agar aku sentiasa bersedia menerima segala TERJAHAN yang menanti. Jangan disebabkan satu TUSUKAN, kita dah GOYANG!! Okay… enough shit…
 "Dalam hidup ni, pengalaman yang mendewasakan kita akan sentiasa pahit. Tapi saat-saat itulah kita sedang leveling untuk jadi lebih badass dalam hidup ni. Face it like a boss then ia akan jadi manis untuk dikenang pada hari tua nanti " -Trolol-sama
Enjoy sesi dialog yang berikut dan fikir-fikirkan...

That dramatic moment, sebijik cam dalam drama:...
Mlm... Rooftop sebuah apartment... Seorang member nekad nak bunuh diri...

True story
Member: Aku mcm da bosan da dgn hidup nih. Benci nak cakap, tapi mmg hidup ni tak fair. Kekadang aku rasa lebih baik mati, drpd menderita mcm ni.
Aku: What shit makes you think like that?
Member: Hidup aku ni cam satu kegagalan dlm dunia yg menggagalkan nih. Kejam!! Mcm2 berlaku kat aku... Sampai satu tahap aku dah tak leh terima langsung sume ni.. Why dude??!
Aku:  Kay bro... Chillax...The world's not perfect, but it's there for us trying the best it can. That's what makes it so damn shit beautiful man.
Member : Senang la ko ckp. Aku ni lebih tua dari ko dude. Aku makan garam awal dari ko. Ko jgn ckp mcm ko dah alami sume ni... Jgn ckp mcm ko fhm apa yg berlaku!!
Aku: Ya betul. Aku tak paham pape. Tapi aku sgt fhm... selagi hidupan dpt diteruskan, masih ada harapan bro... Aku ngan dak2 len tunggu ko kat tempat lepak biasa... Aku nak berambus skang... Jgn risau dak2 kita tak taw pasal ni... Datang r...
Member: (terdiam....)
Aku: (sambil beredar)... Bro, guess what? Apa salah satu sebab aku jadi gemok?
Member: What?
Aku: Sebab, aku makan garam lebih banyak drpd ko... Walaupun ko makan awal dari aku...
Member: (tersenyum...)

BAKA!!!!
0 Comments
Comments

0 Orang Ter-TROLOL:

Post a Comment