Shit I Said....

Wassup semua!! Memang da lama benor aku tak update blog ni kan... Remember me?? Trolol-sama.
Bukan pe, masa tu memang ada tapi internet ni kejap laju kejap slow... Tak boleh nak predict bila masa dia laju atau slow... Ya, macam kehidupan ni, apa yang berlaku memang diluar jangkaan. Banyak surprise dan suspense nyer... Kekadang apa yang berlaku, asbab nya ada yang tak logik dan memang tak boleh diterima akal. Ada masa kita tak boleh percaya apa yang kita lihat. Zaman sekarang ni, apa saja boleh buat. Teknologi.... Selalu aku rasa hidup ni semacam tak adil. Contoh paling simple aku boleh mention: study.
Sepanjang hidup aku ni, nak kata aku jenis malas belajar, tak de la sampai camtu.. I do put an efforts on my studies, but kekadang hasilnya macam tak setimpal dengan apa yang aku usahakan.. Tapi ada pulak member-member len, yang study sikit dan kekadang tak study langsung. Tapi result dia macam celaka gempaknya... Oh shaite... Entah apa $#!T aku merapu kan?? Bukan apa... Saja nak follow mainstream blogger kebanyakkan hari ini, banyak blogs aku tengok jadi tempat luahan hati dan perasaan... Semacam jadi satu biografi untuk lebih kenal dengan seseorang zaman sekarang ni (selain usha status update kat FB and Twitter). Tapi kaunselor yang aku temui memang ada kata luahan perasaan secara online ni ada positivenya.... Well, cuba try test dulu kalau nak tahu apa impak positivenya... LOLOLOLOL...

Okay mengenai kehidupan yang semacam tak adil ni... Aku nak share sesuatu tentangnya...
"The world's not perfect, sometime shit always happen and sometime we're totally fucked up, but it's there for us trying the best it can. That's what makes it so damn fucking beautiful" - Trolol-sama
 Jom kita chillax layan lawak seperti yang berikut....


GEMBALA
Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

BAZINGA!!

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje…
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?”
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa…yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah…sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punya.
Pemuda : Ooo, gitu ke…abis tu yang hitam tu sapa punya?
Pakcik : Yang hitam pun sama….
Gambar tiada kaitan dengan cerita diatas.

0 Comments
Comments

0 Orang Ter-TROLOL:

Post a Comment